למה כדאי להתנדב ולהשקיע בפרופיל לינקדאין ומדוע לא מומלץ לבחור בעבודות סטודנטיאליות. עשרת הדיברות לסטודנטים שמתחילים את שנה א'

כניסה למסגרת אקדמית יכולה להלחיץ גם את האנשים הרגועים ביותר. מה חשוב לדעת טרם תחילת הלימודים? אילו דברים מומלץ לעשות וממה כדאי להימנע? עשרות הדיברות לסטודנט המתחיל יעזרו לכם להתחיל את שנת הלימודים ברגל ימין.

עשה

  1. תהיה מעשי: נצל כל הזדמנות הנקרית בדרכך להשתלב בהתנסויות מעשיות – האקתונים? פרויקטים עם התעשייה? התמחות עוד במהלך הלימודים? כל ההתנסויות האלו יעמיסו על הלו"ז הצפוף שלך, אבל יעזרו לך לצבור ניסיון מעשי והן יכולות לפתוח לך דלתות חשובות בעתיד.
  2. תצא בחוץ: המסגרת האקדמית כוללת פעמים רבות גם פעילויות חוץ אקדמיות שונות – תחרויות, סיורים, משלחות לחו"ל ועוד. נצל את ההזדמנויות אלו. הפעילויות האלו מרחיבות אופקים, מסייעות ביצירת קשרים מעניינים ומאפשרות גם ניקוי ראש הכרחי.
  3. תתאגד: אגודת הסטודנטים היא מקפצה נהדרת – נצל אותה. זו הזדמנות להשפיע ולשנות, וגם להית קרוב למוקדי הכוח ואף ליצור קשרים חשובים. חוץ מזה – מי יודע, אולי תתאהב בפוליטיקה וזו תהיה נקודת הכניסה שלך לעולם זה.
  4. תתנדב: בתקופת הלימודים יצוצו בפניך הזדמנויות רבות להתנדב למען הקהילה. ההתנדבות הזו יכולה להיות חשובה עבורך בכמה היבטים – לעיתים היא תנאי סף לקבלת מלגות, היא מאפשרת לייצר שורה חשובה בקורות החיים שלך, ובנוסף – אי אפשר להתחרות בתחושת הסיפוק הנלוות לה.
  5. תשקיע בלינקדאין: לייקים ולבבות זה נחמד, אבל פייסבוק ואינסטגרם זה כבר ממש לא מספיק – תשקיע ביצירת פרופיל בלינקדאין. הנוכחות שלך ברשת החברתית הזו היא צעד ראשון חשוב בבניית הקריירה העתידית שלך.

אל תעשה

  1. אל תתלהב משמות: אל תבחר קורס רק כי השם שלו מבטיח. תעשה תחקיר מקדים ותבדוק לעומק. אחרת אתה עלול למצוא את עצמך מתמודד עם מטלות מוגזמות עם עוד כמה אחים ואחיות לצרה, כשרוב חבריך נהנים מחופשת הסמסטר שלהם.
  2. אל תבחר בדרך הקלה: אל תעדיף אוטומטית עבודות סטודנטיאליות. זה אמנם הכי קל לבחור בעבודות כמו מלצרות או אבטחה, אבל זה יבטיח שבמהלך כל שנות התואר זה מה שאתה תעשה. תנסה להכניס רגל לעולם הקשר לתחום לימודיך שבו תוכל להתקדם במהלך התואר ואחריו.
  3. אל תשאיר הכל לרגע האחרון: אי אפשר לכתוב עבודה סמינריונית טובה בשלושה ימים, או להתחיל ללמוד למבחן ערב לפני – גם אם השותפים שלך זה הסטודנטים הכי חרשנים במחזור. תמצא זמן להתמודדות עם כל המטלות הסטודנטיאליות שלך.
  4. אל תעמיס: באת ללמוד. אם העבודה משתלטת לך על החיים ולא משאירה לך רגע להתמודד עם המחויבויות האקדמיות שלך, נסה לבחון אפיקים שיקלו עליך. בהנחה שאתה חייב להתפרנס – נסה לצמצם את היקף העבודה ואולי לקחת הלוואות מבני משפחה, או לפנות להלוואות ייעודיות לסטודנטים המאפשרות פריסה לתשלומים רבים ונמוכים.
  5. אל תסבול: זה נשמע פשוט, אבל לא תמיד זה קל. נסה לזכור, גם כשלא ברור לך איך תעבור את הסמסטר הקרוב, שהלימודים הם הזדמנות ייחודית לפתוח את הראש, לנסות בדברים חדשים, ולהכיר אנשים חדשים.